hu
Language
  • en
  • cs
  • hu
  • it
  • es
  • fr
  • de
  • ru

Az Easy Project 13 felfedezése: Engedje áramlani a munkáját!

8/29/2023
1 minute
Jan Řeřicha

Megérkezett az Easy Project 13, egy sor továbbfejlesztett funkcióval, melyek javítják a projektmenedzsment hatékonyságát. Egy modern ráncfelvarrás, a Scrum táblák, egy wikialapú Tudásbázis, valamint fejlesztések az Eszköz- és konfiguráció menedzsmentben csak néhány az izgalmas frissítések közül, melyek Önre várnak a legújabb verzióban.

Scrum táblák

A Scrum.org szakértőjének irányítása alatt az Easy Project 13 bemutatja a vadonatúj Scrum táblákat - egy hatékony, az alapvető Scrum irányelveken alapuló, valós idejű együttműködést és csapatszintű felelősséget javító eszközt.

A Scrum táblákat kifejezetten a Scrum módszertan különböző aspektusainak támogatására terveztük, és értékes segítséget nyújtanak a projekt életciklusa alatt.

Az Easy Project 13 három dedikált táblával érkezik, amelyek támogatják az alapvető Scrum rituálékat és a Scrum szerepkörök megfelelő használatát.

1/ Termék backlog tábla

Az első táblában - ami a Termék backlog tábla - a product owner megtekintheti a beérkezett feladatokat, és meghozhatja első döntését: kidobja azokat a kukába, vagy zöld utat ad nekik a további feldolgozáshoz.

A beérkezett feladatok (melyek egy-egy problémát írnak le) Termék backlog elemekké alakíthatók (melyek meghatározzák a megoldást). A Termék backlog elemek (Product Backlog Itemek, PBI-ok) ezután végig mennek a Scrum teljes „finomítani” - „finomítva” folyamatán, illetve tovább haladnak a sprintben. Ez a tábla hatékony eszköz a finomításokhoz, köszönhetően annak, hogy képes sorba rendezni, kategorizálni és felosztani a PBI-okat.

Egy PBI létrehozása rendkívül felhasználóbarát és egyszerű folyamat, melyhez nem szükséges kimerítő űrlapokat újra és újra kitölteni.

Továbbá, a Termék backlog tábla gyorskeresési funkciót is kínál, aminek segítségével a felhasználók hangulatjelek vagy színkódolt címkék segítségével kereshetnek a PBI-ok között. Ez lehetővé teszi a releváns elemek hatékony rendszerezését és visszakeresését, amivel rendben és naprakészen tarthatja backlogját.

Végül, egy nagy PBI (szó szerint) két kisebb részre osztható, így ugyanannak az elemnek 2 példánya látható egymás mellett egyetlen képernyőn. Ezzel rengeteg időt takaríthat meg a finomítás során! Akár az ügyfelek is kérhetik, hogy több időt dolgozhassanak a csapattal a finomításon – ez tovább erősíti az ügyfél és a csapat együttműködésének alapvető Scrum-elvét.

A PBI-ok nyomon követhetők az Easy Project többi részében található feladatokkal - így biztosítva, hogy az eredeti feladat továbbra is összeköttetésben marad a PBI-al -, valamint kiválóan működnek együtt mind a támogatási jegyekkel, mind az olyan összetett feladatstruktúrákkal, melyeket a termékmenedzserek szeretnek vizuálisan látni a WBS-ben.


Termék backlog tábla


2/ Sprint áttekintő tábla

A második tábla, a Sprint áttekintő tábla segít a sprint tervezésében és felülvizsgálatában. Lehetővé teszi egy olyan sprintcél kitűzését, mely a sprint hátralévő részében könnyen megtekinthető marad egy szembetűnő helyen. A cél folyamatos láthatósága ösztönzi a kollektív összpontosítást a közös célokra, elősegíti az együttműködést, valamint a csapatmunka és a kollektív felelősségvállalás érzetét.

Ha a sprintben bármelyik PBI nem készül el, hasznossá válhat a „következő sprint” rész. Amikor az eredeti sprint lezárásra kerül, ezek az elemek automatikusan belépnek a következő sprint tervezési munkamenetébe.

Ezen felül a Sprint áttekintő tábla egyértelmű megtekintést nyújt a sprint backlog „finomított részéről” a Termék backlog táblából. Ezek az elemek is a tervezési munkamenet részeivé válnak. Ha korábban megtörtént a megfelelő finomításuk, a tervezés akár nagyon rövid és koncentrált is lehet.

A Sprint áttekintő tábla egy vagy több csapatot is el tud helyezni ugyanazon a táblán, így könnyedén beállíthat egy backlogot az egyik, egy másikat a másik csapathoz (LeSS).

A sprint áttekintése során a Sprint áttekintő táblák elősegítik az egyeztetéseket, és megkönnyítik új ötletek hozzáadását a backlog „finomítandó” részéhez, lehetővé téve a gyorsabb leszállítást az ügyfélnek, illetve biztosítva, hogy az ügyféltől érkező fontos visszajelzések soha ne legyenek figyelmen kívül hagyva.


Sprint áttekintő tábla


3/ Csapat sprint tábla

A harmadik tábla, a Csapat sprint tábla támogatja a csapatot a sprint végrehajtásában. Dedikált teret biztosít a csapattagok együttműködésére, feladataik nyomon követésére és haladásuk valós idejű vizualizációjára.

Ez a tábla elősegíti az átláthatóságot és a csapat elszámoltathatóságát, lehetővé téve a csapattagok számára, hogy aktívan részt vegyenek a sprint végrehajtásában, és hozzájáruljanak a sprint céljainak eléréséhez.

A PBI-ok adott csapattagokhoz való hozzárendelését kihagyva az Easy Project 13 Scrum táblái a csapat megosztott felelősségvállalására ösztönöznek, megakadályozva az egyéneket az elszigetelt munkavégzésben, és elősegítve együttműködésre törekvésüket a PBI-ok sikeres végrehajtása érdekében.

A Jegyzetlapok használata a hagyományos Scrum gyakorlat vizuális szemléletét tükrözi azzal, hogy emulálja a fizikai - például színező - eszközök előnyeit, miközben a csapatok egy helyiségben gyűlnek össze a hatékony együttműködés érdekében.

Az Easy Project 13 megőrzi a tényleges post-it cetlikekkel való munka gyorsaságát és egyszerűségét, megkönnyítve a csapaton belüli gyors és hatékony kommunikációt.

Ez az inkluzív megközelítés elősegíti a „magaménak érzést” és a megosztott felelősségvállalást a csapattagok között, ami jobb együttműködést és az ügyfélnek leszállított magasabb értéket biztosít minden egyes sprint végén.


Csapat sprint tábla

Rugalmas úszósávok

  • Az úszósávok vízszintes sorok a Scrum táblán, melyek a különböző típusú munkaelemek vagy feladatok kategorizálására és vizuális elkülönítésére valók. Tiszta és szervezett képet adnak a munkafolyamatról, lehetővé téve a csapatok számára, az előrehaladás nyomon követését, a felelősségek felosztását, és a feladatok állapotának megértését egyetlen pillantással.
  • Az Easy Project 13-ban a Csapat sprint tábla minden munkaeleme saját, szabadon állítható úszósávval rendelkezik. A táblán szereplő úszósávokat egyszerű áthúzással rendezheti újra, és bármit, ami a sprinttel kapcsolatos, de nem társítható egyetlen PBI-hoz sem, nyugodtan leírhat egy üres úszósávba.
  • A rugalmas úszósávokkal Scrum csapata nagyobb rugalmasságot és kényelmet kap, amikor minden héten a sprint elemekkel dolgozik.
  • A fenti három Scrum tábla együtt egyfajta centralizált információs központként szolgál, elősegítve az átláthatóságot, az összehangolást és a hatékony kommunikációt a csapaton belül.


Egyedi Kanban

Az Easy Project 13 egy hozzáadott vizualizációs eszközt vezet be a Projekt Kanbanhoz, amely átláthatóságot biztosít és javítja a csapat kommunikációját.

Az Egyedi Kanban felgyorsítja a szűk keresztmetszetek azonosítását és megoldását, javítva a folyamatokhoz való alkalmazkodóképességet. Az Egyedi Kanban rugalmassága lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bármilyen feladatsort bemutassanak különböző irányítópultokon, a kezdőlapon vagy a projekt áttekintésekben.

Egyedi Kanban

A Scrum táblákkal ellentétben az Egyedi Kanban hagyományos feladatokkal működik. Ez azt jelenti, hogy a csapatok testreszabott Kanban táblákat hozhatnak létre egyedi igényeik kiszolgálására, lehetővé téve számukra, hogy a releváns feladatokra koncentráljanak, és ennek megfelelően akadálymentesítsék munkafolyamataikat.

Az Egyedi Kanban nem használ backlogokat, ehelyett a felhasználók kihasználhatják az Egyedi Kanban szűrési és rendezési képességeit, hogy saját igényeik szerint priorizálják és rendszerezzék feladataikat.

Ez az alkalmazkodóképesség ideális eszközzé teszi ezt nem csak a projektmenedzsment, de más olyan részlegek számára is, amelyek szigorú lépések folyamatát követik, mint például a HR vagy a pénzügy.


Tudásbázis

Vadonatúj tudásbázisunk segítségével vállalata összes információját egy helyen rendszerezheti, hogy azok egyetlen kattintással elérhetők legyenek.

  • Világklasszis Wiki technológia - A Tudásbázis wiki alapú strukturált tartalmat kínál ugyanarra a hatékony nyílt forráskódú MediaWiki technológiára épülve, amely a Wikipédia motorját működteti.
  • Hatékony vizuális szerkesztő - A robusztus vizuális szerkesztőnek köszönhetően bárki könnyedén létrehozhat és szerkeszthet cikkeket, adatbázisokat, diagramokat, képeket vagy szoftverkódokat. Továbbá - hogy a tudás létrehozása még gördülékenyebb legyen - fejlesztheti és felhasználhatja tartalom sablonjait, vagy egyszerűen importálhatja meglévő Word-dokumentumait.
  • Haladó keresés - A gyors szűrőkkel és tartalomkategóriákkal felvértezett haladó keresés segítségével bármilyen keresett információt másodpercek alatt megtalálhat.
  • Változás- és verziómenedzsment - Az Easy Project 13 Tudásbázisa lehetővé teszi a változtatások és verziók menedzsmentjét, jóváhagyások beállítását, valamint a blogokkal való integrációt, elősegítve az együttműködést és a folyamatos tanulást, miközben az önkiszolgáló helpdesk tudástár által csökkenti a támogató csapatok munkaterhelését.
  • Publikálás és munkafolyamatok - Gyakran előfordul, hogy jóvá kell hagynia egy tartalmat, mielőtt közzé tehetné azt tudásbázisában. Tudásbázisunkkal testre szabhatja tartalom jóváhagyási folyamatát, és beállíthatja az igényeinek leginkább megfelelő publikálási munkafolyamatot.
    • A munkafolyamatok használatával bevonhat más csapattagokat (pl. a szerkesztőt, az ellenőrzőt, a jóváhagyót) véleményük megadására, és ők automatikusan értesítést kapnak a függőben lévő visszajelzésről.
    • Lehetőség van munkafolyamatok manuális vagy automatikus futásának időzítésére a létrehozás vagy szerkesztés utánra. A fentiek kombinációja összetett tartalom közzétételi beállítást tesz lehetővé, lehetővé téve a csapat számára, hogy tájékoztatást kapjon a fontos frissítésekről és az új tartalmakról.
    • Azokban az esetekben viszont, amikor nincs szüksége strukturált közzétételi folyamatra, egyszerűen hozzon létre egy vázlatot, nyomja meg a közzététel gombot, és már kész is!


Tudásbázis


Eszköz- és konfiguráció menedzsment

Az Eszköz- és konfiguráció menedzsment egy új funkció, amely egyéni adatbázisok létrehozását teszi lehetővé, közvetlenül az Easy Project alkalmazásban.

Biztonságos hozzáférést és központosított adatkezelést tesz lehetővé, programozási tapasztalat nélkül. A funkció egyetlen platformban egyszerűsíti le a szokásos operatív ügyek kezelését.

Az Eszköz- és konfigurációmenedzsment eszközzel nyomon követheti hardvereszközeinek életciklusát, karbantarthatja az IT konfigurációs információkat, kezelheti szoftverlicenceit, vagy bármilyen más egyéni adatbázist hozhat létre, amelyre csapatának szüksége lehet!

  • Haladó szűrések - A fejlett szűrési és rendezési opciók lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy hatékonyan navigáljanak és hozzáférjenek a releváns adatokhoz.
    • A szűrők és nézetek kihasználásával a felhasználók az általuk meghatározott kritériumok alapján gyorsan lekérhetik eszközök vagy konfigurációk adott részhalmazait, így optimalizálhatják munkafolyamatukat és értékes időt takaríthatnak meg.
  • Hozzáférés menedzsment - Az adatbiztonság kulcsfontosságú az Eszköz- és konfigurációkezelésben, ezért az Easy Project 13 biztonságos hozzáférést és engedélykezelési beállításokat biztosít.
    • A szervezetek szabályozhatják és korlátozhatják a felhasználók hozzáférését az érzékeny adatokhoz, biztosítva ezzel, hogy csak az arra feljogosított személyek tekintsék meg és módosítsák az eszközöket és a konfigurációs információkat.


Ugrás az irányítópultokra

Az irányítópultokra való navigáció gyorsabbá és zökkenőmentesebbé vált az Easy Project 13-ban, lehetővé téve, hogy egy pillanat alatt fontos információkat jelenítsen meg a különböző csapatokról, funkciókról, projektekről stb., ahol szüksége van azokra.


Ugrás az irányítópultokra

Az új Ugrás az irányítópultokra funkcióval bárki felvehet irányítópultokat a kedvencei közé a gyors hozzáférés, a felhasználói hatékonyság növelése és a nyilvános irányítópultok átláthatóbb megjelenítése érdekében.

Egyszerűen hozzon létre bármilyen irányítópultot csapatai, konkrét folyamatai, riporting irányítópultjai vagy dokumentációs tárhelye számára!

1) Csapat irányítópultok

Az egyik felhasználási eset a csapat irányítópultok, melyeket tanácsadó csapatok vagy más részlegek használhatnak. Ezek az irányítópultok centralizált nézetet biztosítanak a csapatspecifikus mutatókról, feladatokról és az előrehaladásról. Például a Tanácsadó csapat tagjai állapotuk szerint csoportosítva listázhatják bevezetéseiket.

2) Folyamatközpontú irányítópultok

Egy másik felhasználási eset a folyamatközpontú irányítópultok, melyek például a hibák vagy a projekt átadások kezelésére használhatók. Ezek az irányítópultok leegyszerűsítik egyes folyamatok nyomon követését és szabályozását, biztosítva a hatékony problémakezelést.

A kontrolling vezérlőpultok betekintést nyújtanak a késedelmes feladatokba, a legfontosabb teljesítménymutatókba, prezentációkba és fontos információkba. Ezek az irányítópultok lehetővé teszik a projekt előrehaladásának és teljesítményének hatékony nyomon követését.

3) Riporting irányítópultok

Reporting dashboards are utilized after project completion to provide graphical summaries and reports of the project's outcome. They offer valuable insights and serve as a comprehensive overview of the achievements across projects and use visual reporting tools like tabs, trends, and reports.

4) Dokumentációs irányítópultok

Végül a dokumentációs irányítópultok az egész csapat információinak centralizált tárházaként szolgálnak. Például az Easy Project ilyen irányítópultokat alkalmaz alapvető információk és erőforrások biztosítására csapattagjai számára.

Ezekkel a változatos felhasználási esetekkel az Easy Project 13 arra bíztatja felhasználóit, hogy egyedi igényeikre szabott irányítópultokat hozzanak létre. Ez egy csomópont, amely más információforrásokhoz irányít tovább: a tudásbázisba, a weber, pdf-ekre vagy külső alkalmazásokhoz.


Új kinézet

Az Easy Project 13 felülete jelentős ráncfelvarráson esett át, miközben megőrizte felhasználóbarát élményét. Légiesebb elrendezésével most friss, tiszta és szellős esztétikát mutat be, mely illeszkedik a modern dizájn elvekhez. A gombok, ívek és formák színfrissítést kaptak, kifinomultabb látványt nyújtva.

A megújult kezelőfelületen kívül az Easy Project 13 most a már nagyon várt sötét módot is tartalmazza, ami karcsú és kifinomult lehetőséget kínál a felhasználók számára a jobb olvashatóság és a testreszabás érdekében.

Easy Project 13 új felület

Képfeltöltés

Végül, de nem utolsó sorban, az Easy Project 13 továbbfejlesztett képfeltöltési funkciót is tartalmaz. A felhasználók mostantól szinte bárhol feltölthetnek képeket, illetve szerkeszthetik és előnézetként tekinthetik meg azokat a feladat frissítésekben.

Akár GIF-ek feltöltésére is lehetőség van, ami szórakoztató elemekkel bővíti a projektmenedzsmentet!


Összegzés

Az Easy Project 13 gördülékenyebbé teszi munkáját azáltal, hogy elősegíti a zökkenőmentes együttműködést és a hatékonyságot. Scrum táblái, új kinézete és egyéb fejlett funkciói - mint például a „Ugrás az irányítópultokra”, a Tudásbázis és a Custom Kanban - mind hozzájárulnak a megerőltetés nélküli munkafolyamatokhoz. A kommunikáció javításával, az adatkezelés egyszerűsítésével és az információk könnyen hozzáférhetővé tételével az Easy Project 13 nem csak egy eszköz – hanem egy gördülékenyebb, hatékonyabb munkamódszer, mely biztosítja a csapatok könnyebb munkavégzését és a projektek sikerét.

Minden funkcióval rendelkező szoftver a modern projektmenedzsernek? Easy.

A leghatékonyabb projektmenedzsment eszközök egyetlen szoftverben.

Próbálja ki az Easy Project szoftvert ingyenesen

Minden funkció elérhető | SSL tanúsítvány | Napi mentések