5 tipp, hogy hogyan legyen a legjobb HelpDesk technikus
Egy ügyfél támogatási igénnyel kapcsolatban telefonál. Általában minden esetben gyors, hatékony megoldást várnak a problémákra. A válaszadás módja és a bejelentések kezelése nagyban befolyásolja a sikert. Néhány tipp, hogy a legjobb módon kezeld a bejelentéseket.
Amikor egy ügyfél segítséget kér, gyors, hatékony megoldást vár a problémára az ügyfélszolgálati csapattól. Akár a Help Desk, akár a Tech support tagjaként dolgozol, a válaszadás módja és a bejelentés kezelése nagy hatással van a sikerre. A kiemelkedő ügyfélszolgálati élmény növeli a vevői elégedettséget és ezzel az esetleges új termékek, szolgáltatások iránti érdeklődést is.
Talán a Te munkahelyeden inkább a Service Desk kifejezést használják, mint a Help Desk-et. Bármelyik is legyen, nem számít. Az számít, hogy hogyan teljesítesz. Íme 5 tipp, hogyan légy a legjobb Help Desk technikus.
Hozz létre egy Kezelőfelületet
Használj adatelemzést az ügyfélszolgálat hatékonyságának követésére. Amennyiben csak ritkán érkeznek ügyfélreklamációk, nehéz a csapat teljesítményének mérése. Az egyéni és csapatszintű mérések a kezelőoldalon gyors és látványos áttekintést biztosítanak a teljesítmény különböző mérőszámairól, mint például a válaszidő, mennyiség bejelentési csatornánként, első kapcsolatfelvétellel biztosított megoldási arányok.
A kezelőfelület segít átlátni az ügyfelek igényeit és lehetőséget biztosít a lehetséges alternatív megoldásokra is. Például, egy oktató célú leírás, blogbejegyzés vagy műszaki leírás létrehozható, a gyakran felmerülő kérdések, problémák hatékonyabb megválaszolására. Szintén lehetőséget biztosít, hogy átlássuk az ügyfelek igényeit, melyek a termékek és szolgáltatások továbbfejlesztési irányai is befolyásolhatják.
Easy Project - Help Desk Kezelőfelület
Kérj segítséget
Nem lehetünk mindenben szakértők. Segítséget kérni egy kollégától lehetőséget biztosít a tanulásra és a fejlődésre is. Munkatársaid meg fognak érteni és segítenek. Tudni fogják, hogy következő alkalommal, ha hasonló probléma / kérés merül fel, önállóan is meg tudod oldani és ha Ők kérnek segítséget, te is tudsz nekik segíteni. Együttműködő környezet kialakítása segíti az információáramlást, növelve ezzel a csapat hatékonyságát és eredményességét. Az eredmény egy magasabb szintű válaszadás és szinergia a csapaton belül. Az Easy Project segítségével könnyen elérhető kollégáit vagy a vállalati tudásbázist, minden csak néhány kattintásra van.
Végezz utókövetést a bejelentéseknél
Még ha a bejegyzés lezárásra is került, lépj kapcsolatba ügyfeleddel a megoldás után is. Jelezni fogja elktötelezettséged a munkád és az ügyfél iránt is. Az ügyfelek értékelik a gesztust és valószínűleg pozitív értékelést fognak adni.
Hozz létre bejegyzést
Minden kérésre vagy incidensre rögzíts egy új bejegyzést. A bejegyzések folyamatos rögzítése lehetővé teszi, hogy minden elvégzett munkát rögzítsünk és nyilvántartsunk. Biztosítja, hogy minden kérés feldolgozásra és megválaszolásra kerül. A bejegyzéseket lehet fontosság szerint rendezni, mely meghatározza a csapat munkavégzési folyamatait és biztosítja, hogy valaki folyamatosan foglalkozzon a kéréssel, még akkor is, ha eszkalálni kell, vagy át kell adni másnak megoldásra.
Easy Project - Új Help Desk bejegyzés
Ismerd ügyfeleid
Mielőtt válaszolsz egy ügyfél bejelentésére, szándd rá az időt a bejegyzés előzményeinek ellenőrzésére, vagy az ügyfél korábbi bejelentésire. Minél több információval rendelkezel az ügyfélről annál jobb megoldást vagy megoldó csapatot tudsz javasolni.
A legjobb help desk technikus cím eléréséhez idő és elkötelezettség szükséges. Mindenkinek más ötletei, módszerei vannak, de a fentiek követésével Te is könnyen kihozhatod magadból a maximumot.