Változások kezelése a termelési ágazatban - Schneider Electric esettanulmány
A Schneider Electric olyan összekapcsolt technológiákat és megoldásokat fejleszt az energia és a folyamatok kezelésére, amelyek biztonságosak, megbízhatóak, hatékonyak és fenntarthatóak. A vállalat mélyen elköteleződött a fenntartható fejlődés mellett, és fontosnak tartja a K+F-be való befektetést, hogy megőrizze innovációs készségét és egyediségét.
Schneider Electric története
A Schneider Electric az energia kezelésében és az automatizációban érdekelt. Ezenfelül mindenféle elektromos kiegészítőt készítenek az alapvető háztartási gépektől a jóval nagyobbakig az erőművekben. Az iparág gyors fejlődésének betudhatóan az új trendek követése és az újítások kulcsfontosságúak ezért a termelés változásait megfelelően követni és kezelni kell.
Az Easy Project implementációja előtt a projektmenedzsmentet a Schneider Electric-ben Excel táblákkal, az Outlook klienssel, üzenőfalakkal végezték a tárgyalótermekben, ahol hosszú órákig tartottak a gyűlések.
Ezen eszközök hátrányai jól ismertek. Az Excel fájlok megoszthatóak, de nem tesznek lehetővé szimultán szerkesztést. Ezenfelül a terv és az elérhető kapacitások vizualizálása is hagy kívánnivalót maga után. Az Outlook nem biztosít szervezési funkciókat, amelyekkel az emailben megvitatott feladatokat kezelnék. A kliensben nem lehet egyszerűen megosztani és ellenőrizni az információt. Ha valaki nem iratkozott fel a levelezési listára, akkor nem érheti el a tartalmat.
Az üzenőfalaknak megvannak a maguk előnyei, kiválóak a ötleteléshez, növelik a kreativitást, de a hátrányok is nyilvánvalóak. Az üzenőfalakkal nem lehet gyors információcserét véghezvinni, nincs központi irányítópult, ahol teljes áttekinthető lenne a helyzet, a státus frissítve lenne a legújabb hírekkel, amely a sikeres találkozók egyik alapja.