Easy Project implementáció
Struktúra
Az Odense úgy működik, hogy az egyik fél egy interfészt hoz létre, amely végül is egy másik félnek kiadott feladat. Minden feladatot az Odense képviselői ellenőriznek.
Az Easy Projectben az interfészt feladatok helyettesítik. Úgy találtuk az interfészt a rendszerben a legkönnyebben a feladatokkal lehet megoldani. Minden lényeges információt a feladattal együtt tárolhatunk, a natív és személyre szabott mezőkkel. Természetesen a kapcsolódó kommunikáció a feladatokra érkezett megjegyzésekkel tárolható, és minden fontos fájlt a feladathoz (interfészhez) csatolunk.
Továbbá nagyon fontos, hogy az ügyfél az egyik interfészt a másik, kapcsolódó interfészhez köthessen.. Az Easy Projectben a „kapcsolódó feladatok” funkció a legjobb megoldás erre. Minden interfész választható és egy másikhoz kapcsolható. Ez gyors navigálást tesz lehetővé.
Mivel minden egyes új interfész új projekt, a struktúra nem a megszokott egy projekt-egyetlen feladat, a hozzáférés és jogosultságok minden interfésznél külön definiálhatók.
Projekt sablonok
A felhasználói élmény javítására egy sablont mentettünk a rendszerbe. Fokozatosan hozzáadtuk a projekttel foglalkozó csoporttagokat, a belső felhasználókat, akik minden interfészben részt vesznek, A sablon struktúrája a lehető legegyszerűbb maradt. Csak egy projekt modul, a feladatok lett aktiválva, és csak egyetlen feladatkövetőt konfiguráltunk, hogy megfeleljen az interfész követelményeinek. Minden új projekt ezen a sablonon alapul.
Felhasználói felület
Az interfész részletei mellett, ahol is a tulajdonságokat és az előrehaladottságot tároljuk, az interfészek főkönyve fontos nézet minden felhasználó számára. A főkönyvben minden interfészt a számuk alapján sorolunk be (automatikusan növekszik egy speciális mezőtípus segítségével), ahol is a nevek és más fontos részletek (felelős személyek és felek, dátumok) tűnnek fel. Az Easy Projectben az interfész főkönyvet egy feladatsor lekérdezés reprezentálja (feladatlista) ahol szűröket is alkalmazhatnak és tárolhatnak bármely attribútum alapján. Eddig a késésben lévő interfészekhez készítettünk egy szűrőt, hogy gyorsabban megtalálhassuk őket. A felhasználók gyorsan a részletekig juthatnak a főkönyvből a feladat nevére kattintva.
Irányítópultok
A legtöbb felhasználó az előbb leírt három részt használja, az interfész részleteit, a főkönyvet és az új interfész létrehozását. Ezért volt fontos, hogy megkönnyítsük az átjárhatóságot ezek között. Ezen aspektus munkaigényesnek bizonyult, mivel az applikáció igen bonyolult még az alapvető állapotában is. Például bejelentkezés után a felhasználó azonnal a személyes irányítópultjára kerül. Mivel nem lehetséges az elérést teljesen megtagadni, ide csak egy üzenőfali értesítést tettünk, ahol egy link van a főkönyv felé (feladatlista) gomb formájában, és további hasznos kapcsolatokat tettünk a felső menübe. A szokásos feladatok és projektek könyvjelzőt viszont eltűntettük.
A belső felhasználók részére jelentéseket készítettünk az interfészek számáról alvállalkozónként, illetve arról, ki vesz részt a megvalósításban.